Sammensatte tekster

I Rammeplanen står det at barnehagens digitale praksis skal bidra til barns lek, kreativitet og læring (Rammeplanen 2017). Vi er en barnehage som har fokus på dette og lar barna få gjøre så mye som mulig. Er det noe som skal redigeres, så får barna lov til å gjøre det. Vi er også opptatte av digital dømmekraft og har fokus på hva som er etisk riktig, noe dere kan lese mer om i inlegget «etikk». Her er et eksempel på noe barna har laget, en sammensatt tekst om hvor vi har gått på tur og hvordan den ble bestemt. Av hensyn til barna er ikke de med i denne.

Trykk der det står «sammensatt tekst – liten» for å se filmen.

Sammensatt tekst – Liten

Kilder: